fbpx

Big-Flash -hanke

Kisakutsu Oppimiskampus “Garage” Hackathoniin

Tikkurilan Jokiniemeen halutaan luoda uniikki ammatillisen ja jatkuvan oppimisen superkampus, joka palvelee opiskelijoita, työnhakijoita, työnantajia sekä yrityksiä. Oppimiskampus tuottaa osaamisen kehittämisen ja työvoiman kohtaannon palveluita laajan yhteistyöverkoston ja yhteisten, digitaalisten palvelualustojen kautta.

Järjestämme kaikille avoimen Hackathonin, jonka avulla ideoidaan uudelle kokeiluympäristölle konsepteja ja mahdollisesti vaikutetaan tilan suunnitteluun. Oppimiskampuksen ”Garagessa” yritykset, oppilaat ja asiantuntijat voivat tulla yhteen ja kehittää ketterästi osaamistaan sekä uusia tuotteita ja palveluita.

Tämä järjestetään pitkäkestoisena Hackathonina kolmessa vaiheessa.

Mikä on Hackathon?

Hackathon on opiskelijoille ja ammattilaisille suunnattu tapahtuma, jossa useamman henkilön tiimit kilpailevat parhaasta haasteen totueutuksesta. 

Miksi?

Hackathonin avulla on mahdollisuus löytää uusia ratkaisuja, sekä myös kehittää luovuutta.

Tutustu Hackathoniin

haasteet

Hackathonin vaiheet

Konseptit toteutetaan Design Sprint prosessin avulla, jossa määriteltynä ajanjaksona tulee suunnittelutyö toteuttaa. Menetelmän avulla mennään eteenpäin eikä pysähdytä epäröimään. Konsepteissa vastataan kolmeen haasteeseen; Fyysinen tila, Toimintamalli ja Virtuaalinen tila

Vaihe 01 – Workshops

Järjestämme kuusi avointa workshoppia viikoilla 6, 7 ja 9 Oppimiskampuksen tulevien oppilaitosten kanssa. Palkitsemme osallistujat leffalipulla ja työpajoissa tarjolla pientä syötävää ja juotavaa. Ilmoittautuminen alla.

Työpajoissa syntyneet ideat tullaan kategorisoimaan ja niistä koostetaan yhtenäinen konsepteja, jotka vastaavat kaikkiin kolmeen haasteeseemme. Vaiheeseen kaksi kutsutaan ideointiin osallistujat ja kootaan tiimit Hackathoniin kehittämään konsepteista kilpailukykyiset kokonaisuudet. 

Vaihe 02 – Hackathon 22.3. Myyrmäen kampus

Agenda

Kisapäivän tehtävänä on tehdä suunnitelma vaiheeseen 3 ja luoda konsepti, joka vastaa jokaiseen kolmeen haasteeseen. Tiimien tavoitteena on valmistella konseptista visuaalinen esitys ja viiden minuutin pitchaus.

Tavoitteena on tuottaa konsepteja, jotka ovat uniikkeja, toimivia ja vastaavat kolmeen kisahaasteeseemme. Kisatiimit saavat konsepteistaan oppimiskampustiimiltä palautetta, jonka avulla he voivat valmistautua Heurekassa 26.5.2023 järjestämäämme finaaliin.

Hackathonissa tiimeillä on käytössään 11 supervoimaa, joista kuulette Hackathonissa lisää!

Aikataulu

9.00-12.00
Hackathon Brief & kahvit ja sämpylät
Tutustuminen workshop-vaiheessa kerättyihin ideoihin
Tiimien muodostaminen
Konseptisalkun kokoaminen tiimeille
12-13.00
Lounas linjastolta
Konseptin työstämistä
14-15.00
Kahvia + kokista + energiajuomaa
Konseptin työstämistä
16-18.00
Pizzaa ja tiimit esittelevät päivän aikana kehittämänsä konseptit Oppimiskampus-tiimille.
18.00-21.00
Sauna ja vapaamuotoista toimintaa

Vaihe 03 – Grand Finale 26.5.2023

Finaalikonseptit esitellään Big-Flash -hankkeen päätöstilaisuudessa 26.5.2023, jossa Vantaan kaupungin edustajat valitsevat voittajan. 

Ilmoittaudu kisan ensimmäiseen vaiheeseen!

Ensimmäisessä työpajavaiheessa ideoidaan.

Ilmoittautuminen Oppimiskampus Hackathonin työpajoihin.
Työpajoihin on vapaa pääsy, mutta toivomme ennakkoilmoittautumista.

Ilmoittaudu kisan toiseen ja kolmanteen vaiheeseen!

Ilmoittautuminen Oppimiskampus Hackathonin vaiheisiin 2 ja 3
Palkintokisaan osallistuminen vaatii osallistumisen vaiheeseen 2 ja 3. Hackathon 22.3.2023 Esittely 26.5.2023
Jos ilmoittaudut yksin, sinulle kootaan kisatiimi vaiheeseen 2 ja 3. Koko tiimille riittää yksi lomaakken täyttökerta
Saa Hackathonissa 22.3 vaihtaa
palkinnot toisto tekstistä

OTA YHTEYTTÄ OSALLISTU KILPAILUUN

antti.liljaniemi@metropolia.fi

  • Kartoita

    Tavoitteen asettaminen.

  • Luonnostele

    Mahdollisten ratkaisujen luonnostelu.

  • Päätä

    Ehdotuksia arvioidaan ja valitaan.

  • Prototypoi

    rakennetaan prototyyppi

  • Testaa

    Kokeillaan prototyypin toimivuutta.

iso myrsky
Millaisia ovat liittyvät ratkaisut?
A3_perspektiivikuva_Pohjoisesta (002)
Evästeiden hyväksyntä Real Cookie Bannerin avulla